Zabawa na upalny dzień: sprawdzamy, co tonie, co pływa

Miały być burze, a tu jednak upalny dzień. Tak więc eksperymenty z wodą mile widziane. Eksperyment co tonie, co pływa w naszym wydaniu.

Potrzebujemy:

Dużą miskę z wodą (tak,żeby dzieciaki nie miały pokus przelewania:) )

2 małe miseczki podpisane lub z karteczkami TONIE/PŁYWA (dla dzieci nieczytających- obrazki).

Sitko

Przedmioty, które dzieci będą mogły wrzucać i sprawdzać.

DSCF5704 DSCF5703 DSCF5746

 

Staram się zawsze, żeby to było drewno, szkło, guma, kamień, korek, styropian, plastik, metal, gąbka czyli najważniejsze rodzaje materiałów. Dzieciaki uwielbiają wrzucać muszelki- u nas wielka po ostrygach- szał maksymalny, fajne są też takie, które dzieciaki same przywiozły z nad morza. Dobrze jest też nie wrzucać figurek, np. plastikowy ludzik, który pływa, albo metalowa rybka, która utonie:)

Wrzucamy przedmioty do miski, obserwujemy, dyskutujemy, co pływa, co tonie, co podobnego do danego materiału zachowa się tak samo, czy właściwość się zmieni po upływie czasu itd.

DSCF5719

Potem dzieciaki łowią sitkiem i wrzucają do odpowiedniej miseczki, u nas plastikowej. To jest wersja początkowa zabawy, potem jeszcze ze 3 razy wrzucają wszystko i łowią rękami:)

DSCF5729 DSCF5723

Nie lubię plastiku. Tutaj jednak się sprawdza, ponieważ duże rzeczy takie jak szkło, metal, kamienie mogą rozbić miseczkę. Woda w dużej misce amortyzuje, te małe są puste, a nie chcemy, żeby przez to eksperyment musiał być przerwany.

DSCF5731

Dzieci najchętniej wrzucałyby wszystko, swoje zabawki, jedzenie… Dlatego przedmioty, które wybieram, nie są z ich półek, ani z innych pomocy, żeby potem np. nie chciały sprawdzać, czy telefon mamy pływa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>